Vi er eksperter i robotplæneklippere

HANDELSBETINGELSER

Handelsbetingelser - dinrobot.dk

Almindelige salgs- og handelsebetingeler

 

Gældende for

dinrobot.dk

Din Robot ApS

Månevænget 25

4640 Faxe

CVR nr.: 44470756


Telefon: 70 60 33 01

E-mail: info@dinrobot.dk

 

Anvendelse

Anvendelse. Almindelige salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelserne”) gælder for alle aftaler om dinrobot.dks, CVR nr.: 44470756, (”Virksomheden”) salg og levering af produkter og ydelser til privat-, erhvervs- og foreningskunder.

 

Aftalegrundlag

Aftalegrundlag. Betingelserne udgør sammen med Virksomhedens tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om Virksomhedens salg og levering af produkter og ydelser til kunden (”Aftalegrundlaget”).

Ændringer og tillæg. Ændringer af og tillæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.

 

Ydelser

Standard. De ydelser, som Virksomheden sælger og leverer til kunden, udføres håndværksmæssigt korrekt.

Kundens medvirken. Kunden skal give Virk­somheden adgang til materialer og oplys­ninger, i det omfang det er nødvendigt for at udføre ydel­serne.

Lovgivning og standarder. Virksomheden er ikke ansvarlig for, at ydelserne opfylder lovgivning eller standarder eller kan anvendes til konkret formål, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.

 

Produkter

Standard: De produkter som Virksomheden sælger og leverer til kunden, lever til enhver tid op til de standarder og specifikationer oplyst på Virksomhedens hjemmeside eller andet materiale.

Lovgivning og standarder: Virksomheden er ikke ansvarlig for at produkterne anvendes efter gældende lovgivning eller standarder eller anvendes til andre formål end de er tiltænkt, efter kunden har fået råderet over produktet.


Abonnement

Ved køb af serviceaftaler med månedelig betaling / abonnement, gælder desuden følgende Abonnementsbetingelser og -vilkår (PDF-fil åbner i nyt vindue)

 

Pris og betaling

Pris. Prisen for produkter og ydelser følger Virksomhedens til enhver tid gældende prisliste på det tidspunkt, hvor Virksomheden bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle priser er inklusive moms for privatkunder og eksklusive moms for erhvervskunder. Dinrobot.dk forbeholder sig ret til, fra dag til dag, at ændre i priserne uden forudgående varsel. Der tages forbehold for udsolgte og udgåede varer.

Kørsel. Kørsel i Virksomhedens egne biler i forbindelse med levering og udførelse af produkter og ydelser refunderes af kunden til de til enhver tid gældende satser jf. Virksomhedens prisblad.

Udgifter. Udgifter til indkøb af materialer på kundens vegne i forbindelse med udførelsen af ydelser refunderes af kunden til kostpris.

Betaling. Kunden skal betale alle fakturaer for ydelser senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.

I nogle tilfælde opkræves et reservationsgebyr i forbindelse med bestilling af varer/ydelser.

Betalingsmåder: dinrobot.dk modtager følgende betalingsmidler: Kontanter, Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, MobilePay og Bankoverførsel. Mulige betalingsmåder fremgår af (i) faktura, (ii) webshop.

 

Forsinket betaling

Rente. Hvis kunden undlader at betale en faktura rettidigt af årsager, som Virksomheden er uden ansvar for, har Virksomheden ret til rente af det forfaldne beløb på 1 % pr. måned fra forfaldstid og til betaling sker.

Gebyrer. Hvis kunden undlader at betale en faktura rettidigt af årsager, som Virksomheden er uden ansvar for, pålægges betalingspåmindelser et gebyr på 100,- kr. pr. påmindelse til betaling sker.

Ophævelse. Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra Virksomheden, har Virksomheden ud over rente ret til at: (i) ophæve salget af de produkter og/eller ydelser, som forsinkelsen vedrører, (ii) ophæve salget af produkter og/eller ydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor, og/eller (iii) gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.

 

Tilbud, ordrer og ordrebekræftelser

Tilbud. Virksomhedens tilbud er gældende i 14 dage fra den dato tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er Virksomheden i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for Virksomheden, medmindre Virksomheden meddeler kunden andet.

Ordrebekræftelser. Virksomheden tilstræber at sende bekræftelse eller afslag af en ordre til kunden skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Bekræftelser og afslag af ordrer skal være skriftlige for at binde Virksomheden.

Ændring af ordrer. Kunden kan ikke ændre en afgivet ordre uden Virksomhedens skriftlige accept.

Uoverensstemmende vilkår. Hvis Virksomhedens bekræftelse af en ordre ikke stemmer overens med kundens ordre eller Aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til Virksomheden skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. I modsat fald er kunden bundet af ordrebekræftelsen.

 

Levering

Leveringstid. Virksomheden leverer produkter og/eller ydelser senest til den tid, der fremgår af Virksomhedens ordrebekræftelse. Virksomheden har ret til at levere før den aftalte leveringstid, medmindre parterne har aftalt andet.

Webshop: Ved køb i vores webshop af lagerførte varer, tilstræber vi at afsende ordrer indgået inden kl. 14.00 samme dag. Ordrer modtaget herefter sendes næstfølgende hverdag. Lagerstatus fremgår altid på vores webshop.

Leveringsadresse: Varer bliver leveret til den adresse der angives ved bestillingen. Vi leverer ikke til udlandet samt Færøerne og Grønland.

Forsendelse: Alle varer sendes med Post Nord eller GLS til din adresse, til pakkeboks eller til udleveringssted alt efter dit valg ved bestilling. OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da fragtselskabets kundeservice.

Forsendelsesomkostninger: Alle ordrer med en samlet værdi over DKK 5.000,00 sendes fragtfrit. For ordrer under dette beløb tilkommer fragtomkostninger.

Undersøgelse. Kunden skal undersøge alle produkter og/eller ydelser ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Virksomheden. Hvis en fejl eller mangel, som kunden har opdaget eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende.

 

Forsinket levering

Meddelelse. Hvis Virksomheden forventer en forsinkelse i leveringen informerer Virksomheden kunden om det og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen og ny forventet leveringstid.

Ophævelse. Hvis Virksomheden undlader at levere produkter og/eller ydelser senest 5 dage efter den aftalte leveringstid af årsager, som kunden er uden ansvar for, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af forsinkelsen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Virksomheden. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af forsinket levering.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret ved køb alle fysiske varer.

Fortrydelsesperiode. Perioden regnes fra den dag:
- Hvor du modtager/afhenter ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger. Omkostninger til returnering af varer ifm. anvendelse af fortrydelsesretten, afholdes fuldt ud af kunden.

Meddelelse. Fortrydelsen skal anmeldes til dinrobot.dk senest 14 dage efter købet via e-mail på info@dinrobot.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser og services, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført eller påbegyndt.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret

 

Reklamationsret

Private forbrugere: Der gives 2 års reklamationsret jf. købelovens §§81-86. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. dinrobot.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes varer retur til:
Din Robot ApS
Månevænget 25
4640 Faxe
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Erhvervskunder: Der gives 12 måneders reklamationsret for handelskøb til erhvervskunder.

 

Refusion

Ved refusion bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til opfyldelse af refusionen.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering: Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug

 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ved betaling af reservationsgebyr i forbindelse med bestilling af varer og ydelser, tilbagebetales reservationsgebyret ikke, uanset årsag.

 

Afhentning af varer

Du kan vælge selv at afhente købte varer på vores adresse.
Afhentning kan udelukkende ske mod forudgående aftale.

 

Garanti

Garanti – Ydelser. Virksomheden garanterer, at ydelser er fri for væsentlige fejl og mangler i udførelse i 12 måneder efter leveringen. For dele, der afhjælpes under garanti, udgør garantiperioden 6 måneder fra afslutning af afhjælpningen, dog maksimalt 18 måneder fra oprindelig levering.

Garanti – Produkter: Garanti omhandlende fysiske produkter er dækket af producentens garantiordning.

Undtagelser. Virksomhedens garanti omfatter ikke fejl eller mangler, der skyldes: (i) almindelig slitage, (ii) brug i strid med Virksomhedens instruktioner eller almindelig praksis eller til ikke-aftalte formål, (iii) afhjælpning eller ændring udført af andre end Virksomheden, eller (iv) andre forhold, som Virksomheden er uden ansvar for.

Meddelelse. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel i garantiperioden, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Virksomheden. Hvis en fejl eller mangel, som kunden opdager eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende. Kunden skal give Virksomheden de oplysninger om en meddelt fejl eller mangel, som Virksomheden beder om.Undersøgelse. Inden rimelig tid efter at Virksomheden har modtaget meddelelse fra kunden om en fejl eller mangel og undersøgt kravet, meddeler Virksomheden kunden, om fejlen eller manglen er omfattet af garanti.

Afhjælpning. Inden rimelig tid efter at Virksomheden har afgivet meddelelse til kunden efter pkt. 4 om, at en fejl eller mangel er omfattet af garanti, afhjælper Virksomheden fejlen eller manglen.

Ophævelse. Hvis Virksomheden undlader at afhjælpe en fejl eller mangel omfattet af garanti inden rimelig tid efter, at Virksomheden har givet meddelelse til kunden efter pkt. 4, af årsager, som kunden er uden ansvar for, og fejlen eller manglen ikke er afhjulpet inden en rimelig frist på mindst 60 dage, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af fejlen eller manglen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Virksomheden. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af fejl eller mangler ved serviceydelser end dem, der udtrykkeligt fremgår af pkt. 10.

 

Ansvar

Ansvar. Hver part er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsninger, der følger af Aftalegrundlaget.

Indirekte tab. Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.

Force majeure. Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Virksomhedens kontrol, og som Virksomheden ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder.

 

Immaterielle rettigheder

Ejendomsret. Den fulde ejendomsret til alle immaterielle rettigheder, der opstår i forbindelse med Virksomhedens udførelse af ydelser, herunder patenter, design, varemærker og ophavsrettigheder, tilhører Virksomheden.

Krænkelse. Virksomheden er ikke ansvarlig for leverede produkter og ydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, medmindre krænkelsen er forsætlig. I det omfang Virksomheden måtte blive mødt med påstand om leverede produkters og ydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, skal kunden skadesløsholde Virksomheden, medmindre krænkelsen er forsætlig.

 

Behandling af personhenførbare oplysninger

Behandling. Virksomheden behandler personoplysninger under behørig iagttagelse af databeskyttelsesforordningen og -loven. Oplysninger om Kundens navn, adresse, e-mail, telefonnummer, mv. benyttes alene i forbindelse med Kundens bestilling, kommunikation og fakturering.

Den registreredes rettigheder. Virksomheden efterlever den registreredes rettigheder (bl.a. ret til indsigt, berigtigelse, sletning, begrænsning af behandling, indsigelse, dataportabilitet, klage og ret til ikke at være genstand for en afgørelse, der alene er baseret på automatisk behandling, herunder profilering).

Opbevaring og videregivelse. Virksomheden opbevarer oplysningerne så længe, det er nødvendigt for det formål, hvortil oplysningerne behandles. Virksomheden hverken videregiver, sælger eller på anden måde overdrager oplysninger til tredjemand, medmindre Kunden har givet accept til dette.

Kontakt: Ønsker kunden oplysninger om hvilke data der bliver behandlet, at få slettet data eller korrigeret data, kan kunden kontakte Din Robot ApS på mail: info@dinrobot.dk

 

Gældende lov og værneting

Gældende lov. Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.

Værneting. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol.

 

Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
& Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Link: www.forbrug.dk.